torsdag 14 mars 2013

Byteshandel

Idag var jag och utförde byteshandel för min vän som väntar Lillan, eftersom de inte hade möjlighet själv. En IKEAkasse med flickkläder mot snacks och godis till familjens barn i fredagsgodis,för 100 kronor. Ja. 100 kronor.

Tyvärr så luktade kläderna jättemycket rök och jag var tvungen att tvätta de innan jag tog upp de i lägenheten. Men nu är de tvättade och bortsett från att små barnbyxor hänger på tork lite överallt i lägenheten, är det torrt och i kassen igen.



Dessa kläder, samt ett par gummistövlar och ett par skor. Jag tycker det är helt otroligt.

Vissa av kläderna är riktigt fina, sedan finns det ju såklart kläder som sorteras bort. Några var lite väl fläckiga även efter tvätt.

Men jag har fått gullat mig och "åhh"at mig över dessa söta och väldigt små klädesplaggen större delen av kvällen. Nu ska de torka klart, packas ner och sedan hem till de blivande föräldrarna i väntan på att Lillan dyker upp.


(Med min snabba, improviserade lista så fanns där 17 klänningar, 16 byxor, 16 bodys, 11 tröjor, 1 tjock jacka, 1 vårjacka, 6 koftor/tjockare tröjor, 12 tunna byxor/tights, 5 mössor, 1 pyjamas, 1 par shorts, 1 par regnbyxor, 1 par fodrade byxor och en näve strumpor)
Jag är för byteshandel...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar