onsdag 27 mars 2013

Det söta monstret

I morse träffade jag min bror och Chili i stan. Vi gick till Botaniska Trädgården, där ingen av de varit tidigare. Det är fortfarande snö och is på vissa ställen, och massor av torra löv sedan hösten ligger i högar men vårblommor var där allt. Vintergäck och krokusknoppar. Så våren är på väg!


Sedan tog jag med Chili hem och ska passa henne under dagen.
Och jag säger det, ibland är det tur att hon är söt.
Hon har vält papperskorgen i badrummet och pulveriserat toalettrullar. Hon har dragit ut garn över golvet. Hon har skällt ut brevbäraren som kom (Fast han skrämde oss båda så han får lite skylla sig själv) och sedan tog hon ett brev och ville leka dragkamp.

Men vi har också legat på golvet och kelat. Har ni sett bilderna med min syster och Chili så förstår ni varför där inte är bilder på det.
Och hon kryper sig in mellan mina knän och datorn för att bli klappad. Och hoppar upp i soffan bredvid mig för att slicka mig i ansiktet. Och envisas med att ligga så nära mig hon bara kan.
Så söt, det är hon.


(Under henne ser ni dessutom den virkade pläden jag gjorde och använde till sittkudde/hundsäng, tydligen..)

----
This morning I met my brother and Chili in town. We went to the Botanical Garden, where neither of them have been before. It´s still ice and snow here and there, and last autumns leaves is still in piles but some spring flowers have arrived. So spring is coming!
(pic)
Then I took Chili with me home to watch over today.
And let me say this, sometimes she´s lucky she´s so cute.
She have flipped over the garbagecan in the bathroom and pulverased toiletrolls. She has dragged yarn all over my livingroom floor.She barked at the postman for minutes (but then again he did scare both of us so mybe he deserved it) and then she took one letter and wanted to play with it.

But we have also spent some cuddling time on the floor. If you´ve seen the pictures of my sister and Chili you know why I don´t have any pictures of it. She presses between my knees and the computer so I can pet her. And jumps up in the couch beside me so she can lick my face. And is determind to be as close as possible to me.
So cute, she is.
(pictures)
(Under her you can also see the crocheted blanket I made into a floor-pillow/dogbed, apparently...)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar