lördag 16 mars 2013

Dobby

Nu är paketet öppnat och jag kan visa honom!
Min syster önskade sig en virkad Dobby (Husalf i Harry Potter) och eftersom hon verkligen ville ha en VIRKAD efter att varit skeptisk till min virkning så var jag ju bara tvungen att göra en.
Och jag lyckades, och dessutom lyckades jag gömma den för henne tills idag då hon fick paketet med ledtråden och fick välja om hon ville öppna eller spara. Hon öppnade givetvis och han fick godkänt.

Med en av mina udda strumpor, för jag kunde inte ge bort honom utan strumpa givetvis!



Dobby i Harry Potter och Hemligheternas Kammare. Vissa likheter finns väl?


Now the gift is opened and I can finally show him!
My sister wished for a crocheted Dobby ( Houseelf in Harry Potter) and since she truly wanted a CROCHETED one after having been very sceptical about me crocheting, I had to make one.
And I did it, and I even managed to hide it from here until today when she got the gift with a clue and the choice to open now or save until her birthday. Naturally, she opened it and he got her approval.
(pic)
With one of my spare socks, because I couldn´t give him away without a sock!
(pictures)
Dobby in Harry Potter and the Chamber of Secrets. Some resemblence is there right?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar