måndag 11 mars 2013

Kvällsfika


 
  Ikväll testade jag teét jag fick i garnbytet tidigare i år, ett vitt Chai från Four o´clock/ Tekompaniet. Första gången jag testar ett vitt chaite, men jag gillar chai sedan länge. För att vara vitt te hade det väldigt mörk färg, såg ut som vilket svart te som helst. Jag tyckte att det var lite väl skarpt i smaken, för mycket stjärnanis eller svartpeppar för min del. Tror att det passar bättre att göra latte av än att dricka naturellt. Får testa imorgon.
Alla ingredienserna är ekologiska och 75,9% av de är dessutom fairtrademärkta.
 Ett stort plus i mina ögon.


Annars tillbringade jag kvällen med ett par avsnitt av "The Big Bang Theory" och med att virka ett par varv på västen. Mönstret har satt sig rätt så bra nu, behöver bara kontrollera mot mönstret ibland mot att jag i början fick ha det framför mig när jag virkade. En fördel med mönster som har vissa upprepade moment. Är förvånad över hur drygt garnet är. Jag virkar med båda garnändarna från samma nystan och det var inte förrän under varv 10 som det första tog slut. Jag tror nästan att jag kan hinna fram till ärmhålen under det andra nystanet. Upp till bevis..





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar