tisdag 26 mars 2013

Lys upp tillvaron

 För en del år sedan köpte jag två stycken små sidenlyktor på Malmöfestivalen.
Dessa har sedan hängt med mig som dekoration och jag älskar de. Jag blir glad varje gång jag ser de, även efter så många år.
Nu hänger de i draperistången mellan vardagsrum och sovrum, en på varsin sida.


(Ja, det är en mistel som hänger bredvid den lila lyktan. Ja, den är virkad. Ja ,jag vet att julen är över. Men jag tycker att den hör hemma där så den får allt stanna kvar)

Det enda tråkiga med lyktorna är att avståndet inuti de är för litet för att jag ska våga stoppa ner en ljusslinga i de. Så de har bara varit dekoration.

Men så hittade jag små nyckelrings-glödlampor med LEDljus på ebay och köpte två stycken för att testa. (För med priset 6,31 SEK är det liksom värt en chans...)

De blir inte varma så jag vågar ha de i lyktorna!

Titta så fint det blev!

Mysbelysning deluxe!

---
For a couple of years ago I bought two small silklanterns on Malmöfestivalen( A big festivale/outside market/music- and food-get together in southern Sweden every August).
Since then theese have followed me as decoration and I love them. I get happy every time I see them, even though it´s been all theese years since.
Now they´re hanging on my draperod between my living room and my bedroom, one on each side.
(pictures)
(Yes, it is a mistletoe next to the purple lantern. Yes, it is crocheted. Yes, I do know that christmas is over. But it has found it´s place there and I think it will stay there)

The only sad thing about the lanterns are that they are a tad to small inside. Small enough that I can´t bear to have a lightcoil in them.

But then I found theese small keychain-lightbulb lights with LEDlights on ebay and I decided to give them a try. (For 6,31 SEK I thought I would give it a shoot- that´s around 1 Euro)
(pic)
They don´t get hot so I can have them in the lanterns without worrying!

Look how it turned out!
(pictures)
Cosy lightning deluxe





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar