onsdag 13 mars 2013

Pulsvärmare

Jag har fortfarande ont i fingrarna efter måndagens intensiva virkning på västen. Kunde inte virka en maska igår och när jag tog upp virknålen i morse så stack det till i pekfingret. Så västen ligger bredvid mig i samma stadie som den var i i måndags. Hoppas kunna virka på den imorgon.
Idag har jag istället sytt fast knappar på ett snart avslutat projekt och jag har även sytt ihop pulsvärmare jag gjorde för två veckor sedan, som jag sedan städat undan på ett sånt här "jättepraktiskt ställe".

 Gjorda i ett turkost/ljusblått melerat restgarn jag fick av en av mammas arbetskamrater. Jättehärligt mönster, mitt tredje par i samma stil och de går så snabbt att få ihop. Det tar ungefär lika lång tid att virka de, som det gör att sy ihop de. Fast det kanske bara är jag som är mer van vid virknål än synål.

När jag rensade bland alla garnen igår så hittade jag flera små plastpåsar med broderigarn. Jag har inte broderat sedan högstadiet, och då var det nästan uteslutande korsstygn som jag tog mig an, men ska fundera ut vad jag kan använda det till. Har sett så många söta babymössor med broderade blommor och blad på att jag börjat bli sugen på att se om jag klarar av det. Fast, broderade blommor är nog sött på i stort sett allting. Kanske ett pannband nu när mössa är för varmt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar