lördag 23 mars 2013

Rutorna från Mi

Igår fick jag rutorna från Mi/Moster Måne


Och en liten chokladbit, tack så mycket!

Den grön/beigea rutan var rolig. Det gröna är starten och sedan har hon gjort ett vanligt varv runt och sedan två varv där hon endast virkat på två av sidorna. Rolig effekt, och tog säkert en halv minut innan jag fick ihop det...

Så nu har jag fått de tio rutorna jag bytte till mig. Får se om det blir fler rutbyten. Det var riktigt roligt att göra åt någon annan och överraskningen att få rutorna och inte veta hur de såg ut.
Men de flesta i rutbytet som jag inte har bytt med vill ha färger i material jag inte har och det tar emot att köpa nya nystan för de meterna som behövs till ett varv i en ruta.

---
Yesterday I got the squares fro Mi/Moster Måne.
(pic)
And a little piece of chocolate, thank you very much!

The green/beige square was fun. The green one is the start and then she have made one normal round and then 2 rows with just crocheting on two of the sides. Fun effect, and it took me nearly half a minute to understand it...

So now I have got the squares I exchanged. We´ll see if it´ll be more. It was really fun to crochet for someone else and the surprise to get squares and not knowing what they´ll look like.
But most of the ones in the exchange that I´ve not exchanged with wants colours or materials that I do not got and it feels wrong to buy new skeins for just thoose meters of yarn neccesary.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar