torsdag 21 mars 2013

Rutor,rutor överallt

Eftersom cirkelvästen är väldigt hård virkning så blir det runt en rad per dag. Mer än så klarar inte mina fingrar av. Men då det ändå kliar i fingrarna efter nål och garn så måste jag göra någonting och där kommer rutorna in. Perfekt arbete att kunna ta upp när man känner för det utan att behöva sätta sig in i mönstret.

Här är alla mina rutor i den större storleken

Och här är de i den mindre storleken

Samtliga jag har fått ihop än så länge.

Jag funderar på om jag ska göra någon eller några riktigt stora rutor. Jag har flera nystan av det äppelgröna och det mörkt turkosa garnet (stora rutorna, enfärgade i högra hörnet).
Hade det blivit för rörigt eller hade det bara spätt på det speciella i filten?

---
Since the circularvest is so hard crocheting I can only do about a row a day. More than that and my fingers hurt. But without crocheting it itches with lust after yarn and a hook, that´s when I do squares. It´s the perfect thing to just pick up and work on without having to get into the pattern.
(pic)
here are all of my squares in the bigger size
(pic)
And here are my ones in the smaller size.
(pic)
All together so far

I am thinking of making one or a pair of reall big squares. I have multiple skeins of the appelgreen and the dark turquise( bigger squares, unicoloured in the right corner).
Would it be to much or would it make the blanket even more special?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar