lördag 20 april 2013

Inspiration- Virkning som applikation

Söta fjärilar från SaKitty/SanLi
Om inte till nyckelringar så hade de varit supersöta på ett grönt halsband eller som en vårbrosch


Virkade hjärtan. Här på babyskor. Bild lånad från kungen & majkis

Virkade blommor. Passar till allt och det finns tusentals mönster. På allt ifrån väldigt enkla rosor till otroligt komplicerade dahlior. För den som har väldigt mycket tid, virka blommor till en midsommarkrans?


Jag brukar inte vara något stort fan av rosetter. Men den här från mest virkat tyckte jag var jättehärlig. Den har lite Mimmi Pigg stuk över sig. Tänk er den på ett diadem. Till barn, eller till mig under halloween...


Ugglor!! Jag älskar ugglor! Denna från mest virkat
Nu vill jag ha ugglor överallt. På väskor. På kläder.

Det finns hur mycket som helst! Äpplen, Körsbär, björnar, hundar, katter, fåglar, kaniner, kycklingar, ägg, sol, måne, stjärnor..
Listan känns oändlig. Dessa var mina favoriter och jag funderar på vilka jag har mest användning för...

----
(pic)
crocheted butterflies from SaKitty/SanLi.
If not as keychains, maybe at a necklace or as a brosch to spring?
(pic)
Crocheted hearts. Here as decoration at babychoes. Picture borrowed from kungen&majkis

crocheted flowers. Fits to everything and there are more than thousands of patterns From easy roses to very complicated dahlias. For the one with very much time, maybe a whole midsummerflowerband filled with crocheted flowers?
(pic)
I´m not usually a fan of knots like this. But this one from mest virkat was really cute. It has kind of a Mimmie Mouse style over it. Imagine this on a headband. To girls, or to me during halloween...
(pic)
Owls!! I love owls! This one is from mest virkat.
Now I want owls on everything! On bags. On clothes.

There are so much! Apples, Cherries, Bears, dogs, cats, birds, rabbits, chickens, eggs, sun, moon, stars...
The list can go on and on. Theese were my favourites and I am thinking on which I have the most use for...

2 kommentarer:

  1. Åh och jag som älskar ugglor!!!

    gjorde denna av pärlor till min son
    http://www.babydjungeln.se/uggla-mobil-avparlor/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbar! Den skrivs upp på att-göra-listan!

      Radera