fredag 5 april 2013

När man inte kan sova på natten...

Så kan man i alla fall göra någon nytta och sy ihop rutor.


Och sedan kan man tillbringa förmiddagen med att lägga ut alla rutorna på bordet.


Vad tycker ni?
Fler rutor ska dit, jag vill ha den minst dubbelt så stor, men vilka ska jag satsa mest på?
Fler av de större? Fler i äppelgrönt och turkost? Några med blommor?
Eftersom jag gör av restgarn och nystan jag hade hemma så har jag bara mer av just det turkosa och äppelgröna som syns här. Men jag har andra nystan som jag inte har rört ännu. Mest ljusbrunt, ljusblått, grönt, brunt, beige, mörkblått och smaragdgrönt som skimrar lite. (Inte jätteförtjust i merceriserat garn har jag insett)


---
When you can´t sleep at night...
You can at least do something useful and stitch squares together.
(pic)
And then you can spend the morning laying all of the squares out on the table.
(pic)
What do you think?
I will make more squares, I want it to be at least twice this size, but which squares should I focus on?
More larger ones? More in applegreen and turquise? Some with flowers?
Since I make them out of scrapyarn and skeins I already had at home I only have more of just the turquise and applegreen. But I have other skeins that I have not yet started with. Mostly in lightbrown, lightblue, green, brown, beige, darkblue and a emeraldgreen that has some shine to it. ( I´m not a fan of the mercerised yarn I have realised)
(pic)

2 kommentarer:

  1. Om du har en helt annan färg som är fin emot befintliga så kanske den kan få rama in ditt fina verk?

    Nyfiken på slutresultatet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror inte att jag har tillräckligt av något garn hemma. Får leta igenom. Det enda jag kan komma på på rak arm är ljusorange/persikafärgat men det passar dåligt till. Spännande, men inte direkt matchande :)

      Radera