fredag 5 april 2013

Nova

Idag hämtade mamma upp mig vid lunchtid och vi körde upp på Nova för att äta tillsammans. Det blev kebab på Mangal för oss båda, kycklingkebab i bröd för mig och nötköttskebabtallrik för mamma.
Efter lunchen passade jag på att ta en snabb sväng in på KappAhl för att titta på rean.
Jag är i behov av nya kläder, men har fått höra att jag är rätt kritisk med vad jag vill ha på mig. Jag tycker å andra sidan att jag har en hyfsat bred klädstil. Jag kan klä mig väldigt bohemt med lager på lager och chiffong och jag kan gå i jeans och en stickad tröja.
Men min garderob har inte utökats på länge. Jag har fortfarande kvar kläder sedan jag gick i gymnasiet. Om det verkligen behövs skrivas, så är de väldigt slitna efter alla dessa år.

Jag kom ut med två stycken nya plagg. Eller ja. Jag köpte ett exemplar till av tunikan jag fick i påskpresent av mina föräldrar. Jag gillade den och hundra kronor tyckte jag det kunde vara värt. Ibland är det ju så att man önskar att man hade köpt fler av ett plagg när det blir en favorit. Jag gör det i alla fall.

Så här ser tunikan ut


Visst är mamma bra på att välja kläder åt mig?


Jag gillar detaljerna på ärmarna,( bilden ovanför ) och det fina broderiet på bröstet.


Så nu har jag två stycken av denna i min ägo.

Jag köpte även en stickad tröja. Den är lite tunnare så jag räknar med att kunna ha den i vår och sommar. Ser framför mig att den kommer att passa perfekt till jeans/caprijeans! Lite marint.



Och detaljen med knapparna på axeln gör hela tröjan!



---
Today at noon my mum picked me up and we went to Nova to have lunch together. This time we both had kebab. I took the one with chicken in bread and my mum took the beefone with french fries.
After lunch I took a quick tour in KappAhl to look at the sale there.
I am in need of new clothes, but I have been told that I have very strict clothesstandard. Myself on the other hand think that I have a quit varied style. I can dress real bohemic with multiple layers and a lot of chiffon, and I can also go in jeans and a knitted sweater.
But, my wardrobe have not been very much altered since upper secondary school. And if I really have to point it out, they have seen better days.

I came out of the store with two new items. Or new. Well I bought another one of the tunic my parents gave me as an easter gift. I liked it and I thought that 100 SEK (10 Euros?) was worth it. Sometimes you wish that you had bought more if an item turns out to ba a favorite. At least I do.

So here´s the tunic
(pic)
Isn´t mum great at picking out clothes for me?
(pic)
I like all of the details at the arm, (pic above)
(pic)
So now I have two.

I also bought a knitted sweater. It is a bit thinner than the wintery ones so I´m counting on being able to wear it in spring/summer. In my head I see it with jeans/capris and it looks good. A bit of marine theme.
(pic)
And the detail of the buttons on the shoulder makes the whole sweater!
(pic)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar