onsdag 10 april 2013

Papperspyssel

Jag fick tyvärr ändra dagens planer på grund ut av illamående, så blev en förkortad shoppingtur med farmor och ingen grillning med vänner under kvällen.
För att sysselsätta mig under eftermiddagen så tog jag fram dekorationspapper och försökte ordna till en rolig kartong till en present.

Innan påsken delar postens ombud ut platta påskägg och jag tar alltid ett par, men i år vek jag ihop strutar istället så alla kartongerna låg orörda. Men inte så rolig att ge bort nu


Men med små pappersrester, klister och mer tid än vad jag först trodde....


Så såg den mycket roligare ut!


Den innehåller en present till en väldigt färgglad person som fyller år imorgon.
Vad som är i får ni se när den är lämnad.

Så lite nytta fick jag ut ur dagen.
Illamåendet kommer och går och jag hoppas att det inte är någon magsjuka, och att det gärna bara ska försvinna. Snabbt!

---
Unfortunately I had to change todays plans due to nausea, so it became a short shoppingtour with grandma and no barbeque with friends in the evening.
To keep myself busy during the afternoon I took out my decorationspaper and try to make a fun giftbox.

Here in Sweden the postoffice have free "flat eastereggs" before easter and I took a few of them to use. But I made with paper instead to the boxes have not come to good use. And they are not so funny to give now.
(pic)
But with a bunch of paper-scraps, glue and more time than I though...
(pic)
It looked so much better!
(pic)
It is holdning a birthdaygift to a very colourful person that has her birthday tomorrow.
What´s inside you will see after it´s been given.

So I got something useful out of today.
The nausea comes and goes and I really hope it´s no stomachbug, and that it should just go away. Fast!

1 kommentar: