onsdag 3 april 2013

Skarp nål + skräckfilm...

Idag började jag med att sy ihop några av alla mina rutor, mest för att bestämma mig för hur det lättast görs. Eftersom de är så olika i både storlek och tjocklek så var det betydligt enklare att sy ihop än att virka ihop de. Det syns en del på avigsidan men jag får nog nöja mig med det. Väljer man ett knasigt projekt så får man förbereda sig på bakslag.
Eftersom det var så tråkigt att bara sitta och sy, så satte jag igång en film att se på under tiden.
"The woman in black" som  jag velat se länge.
Den var benämnd som Äventyrsfilm men så många gånger jag hoppade till tror jag att den snarare borde varit skräckfilm.
Och, skräckfilm och skarp nål är ingen bra kombination. Två av mina fingrar är nu omplåstrade.



Avigsidan. Bestämde mig för att sy med ett klarblått,tunt garn jag har på kon. Är omöjligt att hitta en färg som passar alla rutorna perfekt men blått är i alla fall med i färgerna.
-- The back side. I choose a clear blue, thin yarn I have on cone. It´s impossible to find a colour that matches all of the squares perfetcly but at least blue is a colour that are in the squares.

 Framsidan
-- Front side

Närbild
--Close-up

----
Today I started to stitch some of all of my squares together, mostly to decide how it should be done. Since they are so different in both size and thickness it was much easier to stitch them than to crochet them together. It is quit visible on the back but I think I have to leave it at that. If you choose a crazy project you got to be prepared for problems.
Since it was so boring to just stitch, I started a movie to see in the meantime.
"The woman in black" that I have wanted to see for a bit.
It was rated as an adventure-movie but so many times I jumped at it it should have been a horror-movie.
And let me tell you this, horrorfilms and a sharp needle is not a good combination. I have bandaids on two of my fingers now.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar