torsdag 9 maj 2013

Idun


Igår blev den 8armade Idun klar. Blandade ihop de två mönsterna på test (Efter ett par stycken så känner jag att jag har mer koll och det är tråkigt att följa mönstret helt).
Jag har redan påbörjat nästa, och inser att jag inte gjort en enda enfärgad så min förkärlek för melerat syns verkligen (Ja, Vega är bara blå men garnet är jeansmelerat i sig så jag vet inte riktigt om det kan kallas enfärgat).
Tyvärr börjar min kasse med Bläckfisks-Godkända-Restgarn att sina. Mestadels av vad som finns kvar är dessutom svart och vitt vilket inte känns så kul.
Det blir ett beroende att virka de söta bläckfiskarna!

---
Yesterday the 8legged Idun got finished. I mixed the two patterns upp to try( After a couple of squids I feel like I have the practise to not follow pattern exactly, and it gets pretty boring to do).
I have already started on my next one, and I realize that I have not yet made a unicoloured one so my passion for striped and multicoloures really shows. (Yes, Vega was just blue but the yarn itself was jeans-multicoloured so I don´t know if that counts as unicoloured)
Unfortunately my bag of Squid-Approved-Scrapyarn is getting thinner. And most of what´s left is black or white which don´t seem so fun.
Crocheting squids gets addictive!

2 kommentarer:

  1. om du lägger svart o vitt ihop så blir det ju melerat :3 om det inte är för tjockt att virka med dubbla trådar dvs :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag virkar alltid med dubbla trådar :) Blir för litet annars, och då måste jag använda en nål under 3 mm gränsen (uteslutet!)

      Radera