onsdag 1 maj 2013

Jämförelse Bläckfiskar- de två mönstrena

Igår fick jag hem en söt, liten bläckfisk från Ingrid i Malmö. En ifrån "det andra" mönstret, det 8armade mönstret. Eftersom det har varit mycket tankar om de två mönsterna så tänkte jag att jag helt enkelt kunde visa hur de båda ser ut, bredvid varandra.


Vega är gjord efter mönstret på 10armad och "denlillagröna" är gjord efter mönstret på 8armad. (Den kom odöpt)
Nu har jag bara gjort 10armade så jag kan inte uttala mig om vilken som är lättast att virka. Jag ska göra en 8armad efter mönstret och testa, men har andra virkprojekt som jag ska bli klar med innan det.
Men jag gillar nog utseendet på de 10armade mer. De ser mer ut som bläckfiskar, och jag tror att den långsmala kroppen är bra för barn att hålla i. Lite skallra över det. Den 8armade är lite för rund för att se ut som en bläckfisk tycker jag. Jag ser fler likheter med maneter. Men den är söt ändå, och det var kul att få en "annan" och kunna jämföra i verkligheten istället för att bara titta på bilder.


Jag ska höra med Ingrid om hon vill döpa den. Annars får vi väl hitta på något bra namn!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar