torsdag 18 juli 2013

Gårdagen

Gårdagen bjöd på shopping (igen), denna gången till Erikshjälpen, Fyndkällaren (Fynd??) och Sari Sari. Jag som inte skulle ha något.... Hittade givetvis en hel del. Bland annat ett Harry Potter spel som påminner om Cluedo. Perfekt! Älskar Harry Potter och Cluedo är hos föräldrarna. Så nu har jag en nörd-version av det själv! 


 Jag fick även tag i 2 Arkiv X-böcker att lägga till i samlingen. Jag fick ett gäng av mamma för många år sedan och har sedan dess letat efter resterande. Nu har jag i alla fall två till.
(Är det någon som sitter på bok 4-6 och 9, och ev. efter 12 så är jag intresserad!)


Efter shopping så tog vi det lugnt hemma. Friskade upp mina stickningskunskaper, gick igenom min garn- och pyssel-hörna och virkade. Efter lite påminnelse så öppnade vi ett paket Fimolera och gjorde handtag till tre av mina smala metallvirknålar.Storlek 2,3,4 har jag nu med unikt ergonomiskt handtag. Ett paket fimolera räcker till 4 handtag, med måttligt mycket lera på varje, så vi fick kvar lite som blev till små söta pärlor, Tack!


När jag hade smakråd hemma, och allt garn var ute, så tog jag på mig cirkelvästen och bad om råd. Vi enades om att den ska vara precis så som den är, bara sy fast de sista trådarna och fästa en knapp eller knytband i den. Håller ni med?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar