tisdag 30 juli 2013

Lyxgarnsmössa!

Jag bestämde mig för att göra en mössa av det supermjuka garnet jag fick i bytet med Amanda i USA, garnet som jag räknat som "lyx" och inte velat använda förrän jag hittade det perfekta ändamålet.


Jag testade två Dropsmönster men inget fungerade så jag improviserade fram ett eget mönster och då blev den helt perfekt! Sitter inte åt, glider inte upp i pannan eller ner i ögonen och är lätt samtidigt som den säkert värmer riktigt mycket!

Det gick nästan hela nystanet, Red Heart Soft i färgen Jeweltone. Jag har uppskattningsvis 20 gram kvar till andra projekt.

Färgerna är mycket starkare än jag lyckats fånga på bild så jag lånar en bild från Red Hearts hemsida
Jag älskade att arbeta med garnet och drömmer om att göra mitt nästa garninköp därifrån!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar