tisdag 13 augusti 2013

Ryggmärgsprov


I morse gjorde jag ryggmärgsprov.

Den korta versionen:
* bla bla bla.... inflammation i ryggmärgen... bla bla bla
* "Jag känner mig lätthuvad" ( Min definition av pre-svimningskänsla när huvudet blir väldigt tomt/lätt och all värme försvinner snabbt från huvudet)
* Stick från bedövning, easy piecy. Smärta från provtagningsnålen, not easy piecy. Skärande smärta i skelettet, check.
*Blodprovstagning
-"Jag kan vara svårstucken..."
-"Jag är lätthuvad"
-"Andas djupt!" ( från mamma , och ev. sköterskan, då jag började bli blek)
*Vila på brits tills jag kände igen kroppen som min egen.

Inte den bästa av tisdagar. Verkligen inte.
Men sedan har jag blivit bortskämd totalt!
3 tidningar (Knasen,Matmagasinet och Amelia Höst), Coca cola, kalla kaffedrycker, macka och kanelbulle från mamma.
Och den godaste, och största, räkmackan från Mormor och Morfar som kom in och höll mig sällskap ett tag.

Sedan dess har jag legat ner, för smärtan i ryggen lättar då, och bläddrat i tidningar. Jag har ätit upp mackan, för med min upprörda (efter all stress) mage fick jag inte i mig hela under en sittning och sitter nu med lite avslagen cola och hoppas det ska hjälpa mot huvudvärken. Huvudvärken ger sig inte när jag ligger ner så jag tror därför att det är min "vanliga" extrahuvudvärk efter stress och spänning i en månads tid, framför huvudvärk efter LP som ska lätta när man just ligger ner pga trycket.

Nu ska jag snabbt uppdatera mig och sedan ska jag utforska hur bra jag kan virka i liggande läge!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar