söndag 25 augusti 2013

Spa-semester i Tyskland del 3: Shopping



Lite av inköpen från Tyskland!






Supersöta, små filtväskor med ugglor!

 Söta plåtburkar som jag inte kunde låta bli när de kostade 0,99 Euro stycket. Enligt tyskarna ska det vara reseförpackning för bindor/trosskydd men jag tycker de är för söta för det!
 Praktiska klämmor med krittavla och krita. Planerar att ha de på krukor så jag vet vad jag odlar var
 En kalender. Mycket mindre än den jag har nu för 2013, men förhoppningsvis kommer valpen och den överskådliga designen inte göra mig galen år 2014
 Havtornskarameller. Havtorn är stort på Rugen och finns i alla dess former. Som likör,glass,sylt,marmelad,mjukglass,drink....
 Fyrkantiga gröna pysselpapper
 Hårinpackningar utan silikon,parabener och en del andra mindre trevliga tillsatser. Kostade en tredjedel av vad de gör här i Sverige så jag passade på med en av varje i sortimentet(bortsett från den för färgat hår).
 Choklad! Man åker inte till Tyskland utan att köpa med sig choklad! Denna var alltså inte det enda jag köpte. Jag har höga förväntningar på dessa, eftersom jag älskade Marabous chokladdoppade pretzels!
På båten hittade vi detta choklad. Jag har inte sett det förut och blev nyfiken. Finns det ute i vanliga affärer?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar