torsdag 19 september 2013

Första injektionen

Idag var det då dags för mig att åter befinna mig på dagvården. Blodprovstagning, vilket inte gick fullt så smidigt denna gången utan krävde 3 försök innan det kom blod, och sedan lektion i hur man gör injektionspennan klar och hur man sätter injektionen.
Sammanlagt tog det 1,5 timme med blodprov, smärtstillande och febernedsättande, diskussion om MS och genomgång av olika broschyrer och sedan medicinen.
Jag klarade av att sätta injektionen på mig själv redan idag, ibland är envishet min bästa egenskap!
Det bar emot att sätta nålen mot min egna hud och trycka av, och det höga ljudet när ampullen trycktes in fick mig att hoppa till. Det var nog det värsta, själva spänningen och att få mod att trycka in knappen.
Smärtan då... Ja, det känns ju det ska jag inte neka till. Men för min del så är det mycket värre att ta blodprov så smärtan är verkligen inte olidlig. Ljudet kommer jag att vänja mig vid och det kommer nog att vara lättare och lättare att trycka för varje gång.
Nu hoppas jag att jag slipper allt för hemska biverkningar och att injektionerna hjälper.
Jag vill få tillbaka känseln!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar