tisdag 24 september 2013

Huvluvan



Av USA-garnet!
Charon Simple Soft från Amanda är det röda och Red Heart with Love Autumn från belöningsgarnerna är det melerade.
Red Heart tog slut men jag har kvar lite av Charon till annat projekt.

Eget mönster inspirerat av andra sk. Scoodies som jag såg på Ravelry.
Jag är lite missnöjd med själva halsduksdelen framtill då garnet tog slut för fort och den blev lite tunn, men jag älskar att baksidan är "hel" så att den täcker hela huvudet, nacken och ner en liten bit på ryggen. Inget glapp mellan jacka och halsduk!
Kombinerat med en tunnare halsduk uppbylsad framtill och eventuellt ett pannband om det är riktigt kallt så är jag säker på att jag håller mig varm i vinter!
Dessutom, så ÄLSKAR jag färgerna!!
Oh ljuva höstfärger...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar