lördag 21 september 2013

Kulturnatten 2013


 Prova-på magdans vid Kattesund. Jag testade inte, men det var kul att titta på och jag älskar alla detaljerna på kläderna de bar


Internationella matstånd på Stortorget


Inte speciellt vackert väder...


MISC vid Bantorget. Fem deltagare, helt vanliga personer, laddade ner en app och satte på sig hörlurar och sedan fick de direktioner av appen till vad de skulle göra.  Jag förstår fortfarande inte syftet men det var underhållande att se


Sedan mötte jag upp mitt sällskap och vi tog oss mot Botaniska Trädgården.
Tidigare år så brukar jag börja uppe vid Universitetsområdena med en av showerna, vanligtvis Fysik&Laser, via tälten och någon föreläsning ner mot stan. Men detta året kände jag att jag inte orkade både och. Det hade varit biologishowen som jag hade velat se, men det kändes inte värt det med allt folk, köer och att ta sig upp och ner bara för en show.


Hmmm... det kan väl inte vara...?


Fast det ser ju väldigt likt ut....
(Jo. Det är hampa som självsåtts från fågelspillning)


                                                                               Kakao




Mysigt litet café


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar