lördag 19 oktober 2013

19e oktober 2011

Idag är det två år sedan min Arnold Chiari 1 operation.
Två år med konstant huvudvärk, nackvärk och sjukgymnastik.
Två år med dåliga huvudvärks-dagar, nedsatt styrka och ljuskänslighet.
Två år med att bli starkare och starkare. Att klara saker jag aldrig trodde jag kunde, aldrig trodde jag skulle behöva gå igenom.
Två år med att överraska både mig själv och min omgivning.

Två år med många minnen.
Både bra och dåliga.

Jag är uppväxt med pappas hamburgare-idé, att vid varje negativ sak ska man hitta två bra och kapsla in den negativa mellan de.
Jag har också utvecklat en galghumor.
Jag väljer att fokusera på de roliga minnena. De man kan skratta åt.

Jag har fortfarande dåliga minnen kvar. Men varför ska jag prata om de när jag istället kan lägga fram något av de roligare och få den som frågar att skratta?

Det är mitt sätt att hantera det.


1 kommentar: