onsdag 2 oktober 2013

Kan man vara på tre ställen samtidigt?

Måndagen den 7es schema som det var i morse:
09-11 Neuro-Oftamologisk undersökning
10-11 Vårdcentralen
10.10- 11.10 MR i Landskrona
14.40 Arytmimottagningen
18-21 Första Hjälpen- kurs

VARFÖR kan inte sjukvården samordna sina remisser något bättre?

Idag avbokade jag vårdcentralsbesöket och ringde till MR-sektionen för att omboka och för säkerhets skull kontrollera att de har en sådan röntgenmaskin som jag kan röntgas med i Landskrona ( jag har en inopererad ICM-dosa i titan som inte går igenom alla maskiner).
Vet ni vad?
Landskrona har inga sådana maskiner.
Så de tyckte alltså att jag skulle ta mig hela vägen dit för att sedan åka direkt hem igen.
Allvarligt, de hade samma problem i somras med MR. Två maskiner på Lunds Universitets Sjukhus klarar av den. En som var så liten att jag knappt fick i axlarna utan att koppla loss de och en på akutröntgen, som inte vill boka in tider.
Kan de inte skriva in det i min journal eftersom de visste att jag skulle få göra ny MR?

Nu sa de att de skulle skriva in det i journalen, och jag kommer att bli kallad till Akutröntgen i Lund där jag gjorde det i somras.
Där det fungerar.
Men lite irriterande att man måste kontrollera det de borde ha koll på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar