måndag 28 oktober 2013

"Varning! - Om du inte läser den här boken kommer du aldrig att överleva"


Jag kunde inte låta bli att köpa boken när jag såg titeln. Jag har dålig humor, jag vet!
Detta är en överlevnadsbok kombinerat med författarens personliga upplevelser, där terroristattacker, ekonomisk kris och den personliga krisen i att slakta en get blandas friskt.
Första halvan av boken var jag övertygad om att jag skulle bli paranoid om jag läste den till slutet.
Sedan ändrade han inriktning och det blev lite mer humor i hans ord, fortfarande skrivna med allvar men med mer personliga tankar än katastroftänkande.
Det är ändå en bok man får ha lite balans till om man inte ska bli galen och förebygga en apokalyps, men man kan lära sig en hel del av den och om man läser den en del i taget kan den vara mer humoristisk än deprimerande.

Jag har läst ut den, och än så länge har jag inte byggt en bunker, men tvekar lite till om jag kommer att läsa den igen eller om den är en engångsläsning.
Dock kommer den att lämna lägenheten i dagarna då en vän ville läsa den, så innan jag får tillbaka den ska jag ha bestämt mig om den ska komma tillbaka eller lämnas vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar