lördag 23 november 2013

Födelsedagspresent till Farmor

Min farmor fryser nästintill alltid!
Förra året påtade jag ett par långa strumpor i grått ullgarn till henne i födelsedagspresent av denna anledningen. Hon använder de flitigt och när jag var hemma hos de i somras såg jag att de börjat tova ihop sig lite efter allt användande och tvätt så jag bestämde mig för att ge henne ett par nya detta året.
4 nystan solgult ullgarn införskaffades och ett tag senare var dessa långstrumpor färdiga.
Jag påtar de i en påtring, den mörkrosa storleken om man köper på Panduro, gör de utan häl och så långt som garnet räcker. Jag använder dubbel tråd, båda nystanen igång samtidigt. Då blir de lika långa och jag slipper räkna varv. Mäter gör jag ändå och för att vara säker så väger jag nystanen innan jag påbörjar så jag vet att de är lika stora.





 Till dessa fick hon även en tekopp som jag målat, samt en förpackning med vaniljte.

 Och så dekorerade jag paketet med nytt presentpapper från TGR och en gren. Dock fick Benzon tag i grenen så det var inte lika fint efteråt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar