lördag 21 december 2013

Min Julpyntade lägenhet

Mormor beklagade sig över att ingen är och ser hur jag pyntat lägenheten i år, och så kom jag på att jag faktiskt har en hel blogg att visa upp sådana saker på.
Så här har ni!
                                                   Lätt-pyntad lägenhet år 2013

 Jultomten har gått ner rejält i vikt i år, och är kidnappad av mig!
 Ingen julig dekoration i sig, en ljusslinga med blommor, men ljuset ger julkänsla tycker jag


 Köksfönstret
 En av de danska glasugglorna
 Min första Amaryllis någonsin
 Julkorten på plats bakom dörren
 Samma julkrans som förra året
 Matbordet
Sovrumsfönstret

En närbild på min stackars prydnadsgran. Jag kommer inte ihåg när jag och mina syskon fick varsin, men med tanke på min skrivstil på undersidan så kan det inte ha varit efter årskurs 4. (Mamma, när började jag skriva mina initialer som "sköldpaddan"?)
Den används varje år och det syns. Stackaren är inte längre rak och dekorationerna har spruckit.
Tror det blir till att leta efter en ny på mellandagsrean.


Andra pynt som numera går som "måsten" , men som Benzon använder som tuggleksaker så de fick snabbt plockas undan.
 TomteIor jag fick i julklapp av syster för några år sedan
 Sankt Nikolaus, den tyska tomten som kommer den 6e december och lägger en gåva i skorna.
Gåva från mina farföräldrar för en väldans massa år sedan.
 Det syns att det är egengjort eller hur?
Dessa gjorde jag vintern för 2 år sedan när jag precis lärt mig virka efter min operation.
Rudolf från TGR förra året så en novis i sammanhanget men så härligt lekfull i utseendet.

Jag tror att det var allt faktiskt.
Lättpyntat som sagt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar