lördag 14 december 2013

"Thomanders Jul" julmarknad i Lund


Körer i tidstypiska 1800talskläder stod lite runt om i centrum. Ahlgrens hade ett marknadstånd med brända mandlar mittemot dessa så gatan var fullproppad med folk.



De 5 marknadsstånden har olika "ägare" varje adventhelg. Den här helgen är det Glorias Äppelgård, Din Ull i Sverige, Lavendelkiosken, Lundasystrar och Patisseriet.
Även 2 marknadstånd med brända mandlar, Häst&vagn och orkester fanns på stortorget.




Mitt köp. Kryddig Äppelglögg från Glorias Äppelgård.
Både jag och min syster är inte speciellt förtjusta i glögg. Jag dricker en mugg på lillejul för att det hör till, hon undviker det även då. Den här tyckte jag smakade riktigt gott och jag tänkte det kunde vara ett bra komplement till oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar