lördag 1 februari 2014

Plastrensning



Så mycket plastburkar jag hade! Och de flesta har jag inte ens använt på flera månader, om ens någonsin.
46 stycken plastburkar rensade jag ut, och då har jag kvar de jag använder. 46 stycken!
Jag får inte ens plats att använda alla samtidigt om jag så fyller kyl,frys och samtliga skåp. Galet.
En hel del annat kom också bort. Två formar som jag aldrig har använt, hälften av isbitsformarna och några kakburkar.
Tupperware-saker jag inte använder och en oöppnad stekpanna ska försöka bytas bort då de nästan är i nyskick. Oöppnad stekpanna... Jag vet att jag var med och köpte den, fick den i födelsedagspresent för några år sedan och gillade att den var blå med vita blommor på utsidan och inte bara svart eller grå. Men, den var som sagt oöppnad och då behöver jag den uppenbarligen inte.

Hur mycket har du i dina skåp som du inte använder?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar