torsdag 13 februari 2014

Taking stock

Making : Lovely In Green - ruta
Cooking : Pasta med laxsås
Drinking : Vatten
Reading: "Den föraktade Falukorven" av Karin Ahlborg
Wanting: Tillräckligt varmt väder så att man kan sitta ute utan att dra på sig någon infektion
Looking: Över det sista av kaoset i rensningen
Playing: Dorfleben
Deciding: Hur stor ska filten bli?
Wishing: Att jag vore bättre på att lyssna på min kropp, och förmågan att kunna göra det utan att känna mig skyldig eller lat.
Enjoying: Frisk luft
Waiting: På våren!
Liking: Att jag inte behöver ta spruta idag, och därmed inte heller kommer att tillbringa två dagar med influensasymptom!
Wondering: Hur mycket saker kan jag egentligen klara mig utan?
Loving: Familj,släkt och vänner i min närhet
Pondering: Försöker få ihop ekvationen : mina intressen+ träffa folk i min ålder
Considering: Om vädret och kroppen tillåter, ta med en bok till botaniska och sitta i kallväxthuset imorgon
Watching: The Big Bang Theory
Hoping: Att posten sköter sig, jag längtar efter ett paket och mitt brev till Tyskland har inte kommit fram efter snart fyra veckor
Marvelling: Hur mycket onödiga saker kan man egentligen ha?
Needing: En lägenhet utan trappor
Smelling: Lax!
Wearing: Barfota, leggings och tunika
Following: Little Woolie med att skriva den här
Noticing: Att det snart är dags att gå ner och hämta upp tvätten
Knowing: Att jag måste börja lyssna på min kropp
Thinking: Att jag är glad över att jag har kvar känseln i händerna, som sjukgymnasten påpekade så hade det varit svårt att sticka annars (dock virkade jag)
Feeling: Smärta och ömhet efter fallet igår
Admiring: Blåmärkets alla färger
Sorting: Tidningar
Buying: Choklad, som synes i föregående inlägg
Getting: Sms från en vän
Bookmarking: SuperMom
Disliking: Att medmänsklighet inte längre är så vanligt som när jag växte upp
Opening: Nya flikar
Giggling: Åt detta
Snacking: Inget ännu, kanske lite nötter till kvällsteét
Coveting: Alldeles för mycket
Helping: Syster
Hearing: Bilar/Bussar och musik från grannen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar