onsdag 9 april 2014

Glaskrossaren

Jag tog just sönder mitt sista "normala" dricksglas. Nu finns det bara Coca-Cola-glas kvar.
Som tydligen är mer hållbara än Cerveras.
Kommer ni hit och undrar över var alla glas tagit vägen, så kommer jag att hänvisa till mina ben.

Tydligen så tycker mina spasmer inte om glas.
Eller tallrikar.
Eller skålar.
Eller koppar.

Kanske är det snart dags att börja äta och dricka i köket?

(När jag är i vilande läge så får jag spasmer i båda benen och dessa är tillräckligt starka för att välta soffbordet och då slå ut tekoppar/glas eller tallrikar som står på det. Numera har jag en vattenflaska i stål på bordet, som inte går sönder lika lätt. Men jag dricker fortfarande te på kvällarna och hinner inte alltid dricka upp och sätta bort koppen innan den slås av från bordet, eftersom bordet står för nära mina ben.)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar