torsdag 1 maj 2014

Lotten just nu


Den här bilden kanske ni känner igen från igår?
Min del av lotten sträcker sig mellan de två vattenkannorna. Så ni kan ju se att jag inte är i närheten av att utnyttja hela lotten, ännu.



Här är höstpotatisen Valor i en, väldigt sned, rad till höger.
1 kilo sättpotatis i en rad som är 5 meter lång.

Bredvid satte jag jordgubbarna, 6 plantor Honeyo


Här är tre kortare rader med färskpotatis Campina.
Jag har 5 potatisar kvar så det blir en rad till.
Raderna är mellan 1,5- 2 meter långa och 60 cm mellan raderna.

Mellan potatisraderna har jag tänkt att så sallat, när all jord har kupats över potatisen. 


Bärbuskarna från LIDL planterades efter jordgubbsplantorna och tanken är att de smultronsticklingar jag har hemma ska sättas där med så att jag har ett litet bärland.
Blåbär
 Björnbär Black Satin
 Krusbär
 Hallon Malling Promise
 Röda Vinbär Jonkheer van Teets

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar