tisdag 5 augusti 2014

Kära, sjuka,lilla kropp

För mitt sinneslugn och förstånd, kan vi göra en deal?

Jag kan acceptera att jag inte känner mina fötter och vader under sommaren.
Jag kan acceptera att jag ramlar. Ofta.
Jag kan till och med sluta svära åt mig själv varje gång det händer.
Jag kan acceptera alla blåmärken som jag inte kan förklara.
Jag kan acceptera att det tar tre timmar för mig att somna. Varje natt.
Jag kan till och med sträcka mig så långt att jag kan tänka mig att acceptera nervsmärtan i benen sommaren ut.

I gengäld så hade du kunnat vara snäll och sluta med :

Att ge mig nya symptom som förvärras snabbt på kvällarna när jag inte kan nå någon med MSerfarenhet.
Nya skov. Snälla,snälla låt det i alla fall vara lugnt mer än 6 månader så att jag hinner hitta en vardag innan du drar den under fötterna på mig!
Dra ner på värmekänsligheten. Jag skulle vilja ha ett liv utanför behandlingar och AC även under sommarhalvåret.
Öka på koncentrationsförmågan. Om jag nu är fast vid AC´n ett tag till så hade jag gärna haft koncentration nog att kunna se/läsa/göra något klart.
Den extrema tröttheten och depressionen som går hand-i-hand. Det är tröttsamt nu.

Okej? Kan vi säga så?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar