torsdag 8 januari 2015

Benzons guide till Benzon

  • Jag sover bäst i en saccosäck. Eller på en hög med kuddar. Eller i en hög med kläder, men då måste kläderna ligga i en prasslig IKEA-kasse. 
  • Min plats ska alltid vara tom och redo för mig. Ligger det något annat på den så kommer jag att stirra på det tills det flyttar sig. Är du inte snabb nog att få det att flytta på sig så kommer jag att "mruff"-a. 
  • Trappor är läskiga.
  • Dammsugare är läskiga. 
  • Vattenkokaren är läskig. 
  • När någon går i trappan så ska de till mig. Kommer där ingen till mig så kommer jag att kräva att du kommer och klappar om mig grundligt. Annars kommer jag att ställa mig framför dig och stirra ut dig. 
  • Regnar det så behöver jag inte gå ut. Du kan gå själv. 
  • Är det mörkt så behöver jag inte gå ut. Du kan gå själv. 
  • Regnar det och är mörkt ute så kommer jag att fejka koma tills du ger upp att få ut mig. 
  • Jag går inte i vatten eller i lera. Vill du gå där så får du gå själv. Eller bära mig. 
  • Att duscha är tortyr och jag vägrar att göra det. 
  • När du duschar så har du uppenbarligen gjort något fel och bestraffas. Jag tror det är för att du dragit ut mig när jag inte behövde. Som när det är mörkt. Eller regnar. Eller båda.
  • När du duschar så måste jag ligga på dina smutskläder och se efter så att du är okej.
  • Allt du äter och dricker är gott och jag vill ha det. Det inkluderar det här flytande varma som du kallar "te" och det sura, vita som heter "fil".
  • Att baka är jättekul och jag måste vara bredvid dig så att jag kan se vad du gör. 
  • Du ska alltid vara barfota så att jag kan slicka dina fötter. 
  • Har du någon gång strumpor på dig så är det lag på att jag får dra av de. Och sedan slicka dina fötter. 
  • Hudkräm är jättegott och jag antar att det är en sorts godis för mig. Jag förstår bara inte varför det serveras på dina ben. 
  • Våtmat ska serveras på sked. 
  • Vissa gånger är barn/cyklar/bussar/bilar läskiga. Vissa gånger älskar jag de. Du ska veta skillnaden så att du antingen kan gömma mig från de eller gå till de så snabbt som möjligt. 
  • Fåglar är jätteläskiga. 
  • När jag vill gå hem så kommer jag att puffa på dig tills du ger mig din vante/mössa så att jag kan bära den hem. 
  • Jag kommer att visa dig vägen hem för jag tror inte att du hittar. Varför skulle vi annars vara ute i en timme när jag var klar efter fem minuter? 

1 kommentar: