måndag 16 februari 2015

Det här med hår

Inför min Arnold Chiari operation så rakade de en bit av mitt bakhuvud. Mycket mindre bit än vad jag räknat med. Jag kunde inte bry mig mindre om mitt hår.

När jag först började med Avonex så tappade jag hår på huvudet, armarna och benen. Jag fick kala fläckar. Tacksamt nog var det bara ärtstora fläckar på huvudet och jag kunde dölja de.

Igår tappade jag en slinga när jag borstade håret ur ansiktet.
I duschen fick jag handen full med ännu mer hår.
När jag vaknade i morse var där en mindre hårboll på kudden.

Jag har väldigt tunt hår. Det syns.

Jag antar att det är att jag inte var beredd på det nu, att det är därför jag har sjuttiofem olika känslor och inte kan komma underfund med de. 


Det är i varje fall fortfarande kallt ute så man kan ha mössa på sig utan att folk stirrar på en.
Jag får väl vara glad över det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar