torsdag 5 februari 2015

Husmorsstips : Sortera Sängkläder och handdukar/badlakan


Såhär ser mina sängkläder för det mesta ut. 
Varför?
För att göra det enklare för mig, lättare att hitta och för att spara tid. 
I varje kokong finns nämligen 1 lakan, 1 påslakan, 3 vanliga örngott och 1 örngott till min knäkudde. 
Prydligt vikt och nerstoppat i ett av örngotten. 

När jag renbäddar så drar jag av och byter allt, även om jag skulle renbädda för att jag spillt te på ett av örngotten. Jag tvättar också allt på samma gång. 
Det var bara logiskt att trycka ihop det till paket. 

Så nu när det är dags att renbädda tar jag bara ett av paketen, istället för att öppna upp hela kassen och rota runt för att hitta rätt mängd av allting. 
 

På liknande sätt organiserar jag mina handdukar och badlakan. 
Jag har två set och varje set har ett kuddfodral. Alla handdukar i samma set ( som här är av samma färg) läggs i ett kuddfodral och när det är dags för byte drar jag ut hela fodralet. Det tvättas och viks sedan ihop i fodralet och stoppas ner igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar