fredag 27 februari 2015

Idag blev jag korthårig, och lockarna försvann


Jag tappar så mycket hår att jag vill ha huvudet täckt. Och jag kommer att vilja ha det så i flera månader. Mitt huvud var en blandning av långa råttsvansar och kala fläckar. Så istället för att bråka med långa lockar varje gång jag ska rätta till mössa/sjal/vad-jag-nu-än-har-på-huvudet så tog jag saxen och klippte av.
Jag är inte rakad, men jag förstår det och har funderat mycket på det, men jag har kortare hår än jag haft på länge. Jag kan inte ens sätta upp det i hästsvans. Inte för att jag gör det nu för det ser idiotiskt ut, men jag har alltid haft möjligheten till det innan.
Nu kommer jag att täcka huvudet och när håret växer tillbaka ska jag till en ordentlig frisör som kan hjälpa mig få rätt på det.
Är jag trött?
Mer än vad jag kan förklara. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar