tisdag 17 mars 2015

Att fästa sig

Jag får behandling var fjärde vecka, av samma sköterskor. De vet i stort sett allt om mig, bortsett från kanske... Låt mig se... favoritfärg? Nej det kan de. Ehm...
Ja, ni förstår.
För bortsett från allt medicinskt så pratar man om allt som händer i kroppen, om man ska göra något den närmaste tiden så att behandlingar måste planeras,om någonting har hänt så att man vill få en tid till kuratorn eller psykologen...
Och har man en underbar sköterska som verkligen lyssnar och som man känner att hon verkligen bryr sig, då pratar man. Om allt.
Jag har haft Tysabri i lite mer än ett år, 15 behandlingar. Och av de 15 så tror jag att jag har haft samma sköterska 12 gånger. Lägg sedan till alla samtal, och de gångerna jag bokade tid för att få svar på några av alla frågor jag hade, när jag kom upp oanmäld, när jag gick dit för att få nål för akuten inte klarade mig...
Jag har träffat henne mycket.
Jag har fäst mig vid henne.
Inte nog med att hon kan sticka mig på första försöket, 11 av 12 behandlingar, och att hon får mig att slappna av så att jag klarar provtagning bättre och bättre och att hon har varit med som en klippa sedan min första Tysabribehandling då jag var så nervös att jag knappt kunde sitta still;
Hon är alltid pratsam och spralligt glad vilket smittar av sig!

Men hon kommer att byta jobb.

Så min världsbästa, underbaraste sköterska ska bli andras världsbästa,underbaraste sköterska.

Att få Tysabri kommer aldrig bli sig likt igen..

Jag saknar henne redan

1 kommentar:

  1. Åh men du!
    Jag är säker på att hon känner likadant för att lämna er och jobbet!
    Kramar!

    SvaraRadera