onsdag 6 maj 2015

Känna sig galen


Igår lekte jag runt med hårkritor jag hade hemma i min "utklädnings"låda, 
och jag gillade det!
Att ha lite färg i håret livade upp mig.
Tyvärr så lossnade färgen så fort jag rörde vid håret, vilket innebar att jag vaknade med halva ansiktet turkost - tack och lov att det sköljs bort i duschen!
Men jag kunde inte släppa tanken..

Så nu har jag bestämt mig för att klippa mig hos en bra frisör
- ännu kortare men till en frisyr-
och färga håret hemma
Ska jag vara galen en gång i livet kan jag lika gärna göra det nu när mitt tappade hår börjar växa ut!

Jag har redan kortare hår än jag brukar ha, men bortsett från att jag inte gillar min spegelbild så har jag vant mig vid kort hår och tycker det är så mycket lättare.
Håret har börjat växa ut så även om jag klipper det och inte gillar det så är det inte hela världen.
Det är hur som helst alltid bättre än att tappa stora slingor!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar