måndag 11 maj 2015

Straight On Til Morning - FCS Summer 2015 Neverlandtheme


Yay! Ny box!
 




Second Star to the right - Fortune Cookie Soap
A happy thought and a bit of pixiedust. Glitter can´t make you fly, silly...this isn´t an acid trip!
Crushed berried and mint leaves with a splash of sparkling pomelo,served over iced sugarcane.

Min näsa: Jordgubb och Apelsin
 

Mermaid Lagoon - Two Phase Perfume Oil
Our coconuts bring all the mermaids to the lagoon- but watch out, they´ll probably drown you! them beaches...

Min näsa: Kokos,vanilj och citron
 

Wendy Bird- Veggie Protein Deodorant
Don´t be afraid to raise your arm and flip the bird...the Wendy bird that is! What were you thinking?!
Bright,green apple with a balmy,tropical twist

Min näsa: Äppleschampoo!
 

Kiss- Lip Balm
Here´s a thimble, pucker up!
Exotic watermelon, juicy pineapple and coconutwater, bursting with fresh citrus juices

Min näsa: Kokos! Apelsin? 
 

Lost Boys - Whipped cream
Get lost for peach sake! Just don´t lose your marbles...
Golden apricot muddled with fresh white peaches

Min näsa: Sött men friskt, jordgubb?
 

The Boy Who Never Grew Up- Salt Scrub
Boy´s dont want to grow up & girls just wanna have fun! Why can´t we have both?!
Tropical margarita - served with a salted rim

Min näsa: Salt och Citron
 

Tink - OCD Hand Sanitizer
Do you believe in fairies? ok, good...we can be friends.
Fresh cherries in cream,sprinkled with toasted coconut and a fairy dusting of powder sugar.

Min näsa: Kokos!


The Captain- Steam me up Scotty!
Call yourself a cod fish - don´t smell like one!
Dewy magnolias and wild berries drenched with fresh cream

Min näsa: Blomsteräng
 

Det mesta luktade antingen kokos eller ananas. Inte mina favoritdofter. Jag tror att höstens och vinterns box kommer att passa mig bättre då jag är mer för kryddiga dofter än fruktiga. 
Min favoritdoft är Tink, och jag ser fram emot att få testa Steam me up scotty (Vilket är som en badbomb för duschen - Den blir blött och avger ånga)

Hur har det gått med föregående box?
Handspriten är välanvänd, jag är germophob, men jag har fortfarande en tredjedel kvar så den är extremt dryg! Älskar att den inte luktar sprit och att den torkar snabbt!
Handtvålen var lite av en besvikelse. Den ser jätterolig ut, men den är väldigt tunn och min gick i bitar efter en dag.
Parfymoljan är så dryg att jag tror jag kommer att ha kvar tills jag fyller femtio.
Hudkrämen var helt underbar! Den går in i huden supersnabbt och är dryg!
Duschkrämen tog slut på en vecka.
Rökelsekonerna har jag två stycken kvar av.
De två badprodukterna är kvar, då jag saknar badkar och får komma ihåg att ta med de när jag är iväg och känner för att bada.


Jag är inte sponsrad. Jag beställde och betalade själv för att jag såg det som ett roligt och enkelt sätt att skämma bort mig själv med lite nya produkter.  Jag är en sådan person som bara köper de hudprodukterna jag behöver, som läppbalsam,tandkräm och tvål och som inte skämmer bort mig för jag tycker det är "onödigt".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar