tisdag 16 juni 2015

Nördpresent på rätta dagen



Nu har jag att göra ett tag!

Jag vill tacka för alla gratulationer och alla presenter!
Jag har haft en lugn födelsedag som slutade med en trevlig middag med delar av familjen, innan dess hann jag med att mata ankorna med lite kakrester från helgens firande och att få höra "Ja må oss leva" när jag skulle hämta ut paketet- det visade sig vara hans födelsedag också. 

Jag känner mig inte äldre, eller visare, eller.. något annorlunda från igår, men jag känner att som mycket annat - så var födelsedagarna mer magiska när man var liten. 
Jag kan sakna den magin.

Att vara vuxen, och att bo ensam, gör att födelsedagen känns som vilken annan dag som helst.
När jag vaknade upp i morse till ett gäng sms som sa "grattis" så var min första reaktion - "Grattis till vad?" innan jag kom på vilken dag det var.

Finns det något sätt att få tillbaka lite av magin, eller är det bara så det är att bli vuxen?
- Och i så fall, hur blir jag yngre? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar