torsdag 13 augusti 2015

Old Hollywood / What lies behind the silver screen - FCS Soapbox Fall 2015


Ny box!!



Famous - Wax Tart
You´re a star - at least to us! 
Warm amber, wild orchid, fluttering white cotton, sundried herbs. 
Min näsa: Blommor och... kanel?

(Vad tusan är en wax tart?) 


Hollywood Dreams - Shampoo bar
It´s not always what it seems. Imagine that! 
Fall is in the (h)air!! Brown sugar dusted graham crackers, fresh churned apple butter , sprinkled with nuts and a hint of maple.

Min näsa: Äpplekaka!! 


Scandal - Bath powder
I´m not addicted... I just like the smell of it. 
Creaking woods, wind blown leaves, and twisted rose thorns.

Min näsa: trä och kryddor


Tommy guns & Baseball bats - Whipped Cream
"Hey! That´s not a Violin!" - Famous last words
Grandma´s hot apple pie , dusted with freshly shaved cinnamon, nutmeg and warm brown sugar , topped with rich,creamy marshmallow fluff.

Min näsa: Smälta marshmallows och kanel




Dressed to kill - Fortune Cookie Soap
Drop dead.... GAWJUS. 
Dribbles of mulled, red wine, swirled with dark,rich vanilla and cut apples , and a dusting of spice.

Min näsa: Äpple och kryddor


Glitz & Glamour - OCD Hand Sanitizer
Put it on classy, take it of trashy
Wet moss, polished woods, creamy vanilla

Min näsa: Nyhyvlade träspån och vanilj


Pearls & Girls - Perfume Oil 
Diamonds are a girl´s best friend, but he always wants to give me a pearl necklace. Oh well!
Crushed and distilled vanilla creeping with wild jasmine and a splash of juicy pear

Min näsa: Vanilj och Jasmine
(Flaskan kom i olika färger, passande nog fick jag grön!)



American Royalty - Pomade
Happy Birthday, Mr. President1 
Rose milk, thick honey and warming tobacco blossom wrapped with caramel and notes of mandarin.

Min näsa: Honung och lägereld? 


Jag ÄLSKADE alla dofterna!!
Jag hade rätt i att höstens box passade mig bättre! Hoppas vinterns är på samma sätt! 
En favoritdoft... Ummm.. Pearls&Girls eller Glitz&Glamour. 
Jag ser fram emot att testa Pomade och deras shampoo och jag kommer att stoppa ner den fina parfymflaskan i handväskan! 

Hur har det gått med föregående box?
Tvålen är slut - men jag är fortfarande besviken i att de går sönder så snabbt!
Parfymoljan syns knappt att jag använt ännu - drygare än drygast!
Deo´n är använd men den fungerade inte så bra - eldprovet när värmen kom och jag svettas floder
Läppbalsamet är använt men jag var inte jätteförtjust i glittret
Krämen är slut!
Saltskrubben är inte testad - salt tillsammans med sår från fall och rakning kändes inte som en klok idé, men den ska testas!
Handspriten startade jag förra veckan då den från förrförra boxen tog slut. De är superbra och jag är helt frälst!
Steam me up scotty är oanvänd - varma,långa duschar är inte riktigt vad jag sysslar med i värmen

 Jag är inte sponsrad. Jag beställde och betalade själv för att jag såg det som ett roligt och enkelt sätt att skämma bort mig själv med lite nya produkter.  Jag är en sådan person som bara köper de hudprodukterna jag behöver, som läppbalsam,tandkräm och tvål och som inte skämmer bort mig för jag tycker det är "onödigt".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar