tisdag 1 september 2015

Fyra månaders shoppingstopp!

Vad jag velat köpa
  • Amelia Höst
  • Hogwarts Library
  • Klänning
  • Kamera,objektiv,kameraväska
  • Ny mobil
Varför?
  • Låååååååååååååååång sjukhusdag och jag gick förbi skylten, samt att jag brukar köpa den. 
  • Jag har velat ha boxen länge, men så var det rea och jag hade presentkod samt en neuropsykiatrisk utredning som behövde lite belöning.
  • Jag blev förälskad i den, och eftersom den inte passar ännu kändes den som en bra motivation.
  • Min förra kamera är en 8 år gammal kompaktkamera som börjar gå isär i sammanfogningen, har blind fläck och äter batteri i mängder.
  • Min förra mobil, 5 år gammal, har gått sönder och två av tangenterna fungerar inte - vilket gör att mina sms är svårtydda och jag kan inte ringa samtal med "3" i.
Hur löste det sig?
  • Köpte
  • Köpte
  • Köpte
  • Köpte
  • Köpte
Så...
Det blev ju inte helt shoppingstopp, men förminsking definitivt!
Framförallt - inget internetshoppande på kvällarna!
Jag tänkte efter för varje sak och mycket impulsintressen las tillbaka och det var rätt befriande att veta att jag inte behövde titta efter något för jag skulle inte köpa något - även fast jag köpte när jag tyckte att jag hade motiverat det tillräckligt bra.

Misslyckat? Lyckat?
En blandning. Jag handlade, men hade nytt tankesätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar