torsdag 24 september 2015

Loppi Blogbag



Jag saknar Loppimagasinet- som skulle vara med men som inte fanns här. Synd för det har massor med kuponger och recept som jag kanske hade haft nytta av. 
Linicin stod inte med på listan med saker som skulle vara med, har inte fått någon information om varför det är med helt plötsligt. 

Super-Charlie & Lejonjakten - Camilla Läckberg
Njae det här var ingen barnbok som jag kan se mig själv köpa. 
Historien är annorlunda och ny , men de grammatiska felen stör mig fruktansvärt och pappret är alldeles för blankt och halt - får mig att undra hur behandlat det är.
Illustrationerna är okej , men inget speciellt och jag föredrar mindre stereotypiska karaktärer och mer verklighetstrogna teckningar. 
Kort sagt så föredrar jag det gamla stuket på barnböcker och boken kommer att lämnas iväg till någon som kanske uppskattar den mer. 


Linicin
Jag har haft löss och jag kommer ihåg mardrömmen med den smala kammen och det illaluktande medlet , så en spray med neutral doft låter som det smartaste alternativet. 
Nu hoppas jag inte att det blir mer löss här, så sprayen kommer nog att testas på annat ställe när problemet uppstår - Ingen jag känner bråkar med löss för tillfället. 

ColdZyme 
Munspray mot förkylning? På allvar? Vilken sten har jag legat under?
Om den här fungerar lika bra som den ska göra så kommer den göra vinterhalvåret mycket trevligare!
Jag ser fram emot att testa den. 
 

Kids Zoo
Vitamintabletter som tuggas är något jag uppskattar väldigt då jag har enorma sväljningssvårigheter och inte kan svälja ens de minsta tabletterna, men dessa är mer godis med lite vitaminer.
Dagsdosen för barn 1-11 år är TRE vingummin!
Då får man i sig 150% av dagsbehovet av D3 men endast 37% av dagsbehovet av Kalcium och 21% av dagsbehovet av fosfor. 
Vitamintabletterna behöver alltså förstärkas. 
Socker står som andra ingrediens vilket inte bådar gott och de är alldeles för söta för att känna nyttiga. De smakar som generiskt vingummigodis. 
Blandningen är väldigt skev, det finns två smaker men min burk innehöll bara fem orange/apelsin. 
En burk innehåller 60 stycken, och med 3 om dagen innebär det att en burk räcker för ett barn i 20 dagar. Billigaste priset jag kunde hitta var 79 SEK per burk. 
Det är väldigt dyrt godis. 
Jag gillar idén men jag förstår inte varför de måste innehålla så hemskt mycket socker! 

Alcogel Sweet Raspberry
Handsprit är en underbar uppfinning. Handsprit som inte luktar sprit är en ännu bättre sak. 
Den här luktar sprit i flaskan och direkt när den kommer ut men så fort den torkar så försvinner den doften och lämnar kvar en svagt sötaktig doft - jag hade inte kunnat placera den som hallon, men den är inte alls obehaglig. 
Den återfuktar bra och torkar väldigt snabbt. 
Enda negativa är trycköppningen som alltid skvätter lite. Det hade varit bättre med snäpplock eller skruvkork.
 

Soy&Sweet Chili
Mums! 
Inte för stark, god smak och snabbt tillagat. 
Perfekt vardagsmat!
Paneng Red Curry
Inte hunnit smaka ännu, men det låter som ytterligare en snabb och god vardagsrätt!
Jag gillar att använda färdiga kryddmixer för jag behöver aldrig rota genom hela skafferiet för att få fram alla kryddor, eller springa ut i panik för att komplettera. Det är bara att steka upp kyckling, på med kryddor, kokosmjölk och grönsaker och koka färdigt. 
Toppen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar