söndag 17 januari 2016

Fuskpolo


 Jag har gjort en fuskpolo!! 
Helt utan mönster och enbart efter en bild i mitt huvud! 

Med detta plagg har jag dessutom testat tre nya "tekniker" ,
Jag har plockat upp maskor från sidan av en stickning,
Jag har kombinerat stickning med en virkad kant,
och jag har lärt mig russian join!





Jag stickade med rundstickor 6 mm och det gick precis två nystan av Kramer från Kartupo Wool  - 200 gram och 500 meter. 

Kragen är jättehög - så att jag antingen kan knyckla ihop den eller vika den dubbel som en polotröja.
Baksidestycket är lite bredare och längre för att värma mer och jag har virkat en kant för att ge lite stabilitet så att stycket kanske inte viker sig för jämnan. 
Framsidestycket är smalare och kortare - dels för att kragen går längre ner framtill men också för att det inte ska störa rörligheten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar