tisdag 12 januari 2016

Mina förhoppningar för pysselåret 2016

Jag gick in i en lite svårare depression i höstas när alla psykologer och kuratorer skulle in i mitt huvud för utredningens skull och jag tvingades bryta ner alla murar och öppna upp mig.
I med detta så tappade jag lusten att göra något och allt stickande och virkande lades på hyllan, eller ja, i lådan bredvid soffan. Vilket kändes som misslyckande för varje sak som lades ner, vilket inte hjälpte depressionen. Nåja.
Jag är inte tillbaka ännu men jag börjar få tillbaka lusten att göra saker, jag får ideér och jag har saker som jag vill göra så för att inte glömma bort de, och för att ha något att se fram emot ,tänkte jag skriva upp det som jag hade velat göra under årets lopp. Som förhoppningar, inte som måsten - för att undvika fler tankar om misslyckanden.


  • Bli klar med höstfilten - dvs fästa alla miljoner trådar
  • Sy ihop och dekorera tomtarna tills nästa juls försäljningar
  • Sy de två klänningarna jag tänkte ha till julklänningar
  • Sy någon/några tunikor
  • Virka/sticka en hjärtevärmare
  • Börja med rag quilts
  • Klänning eller kjol med fickor
  • Komma på och göra någonting att skicka med årets julkort. För tre år sedan skickade jag med origami-hjärtan, för två år sedan färgglada snöflingor med texten "jag önskar eder alla en FÄRGEFULL jul" och förra året vita snöflingor med texten "med förhoppning om en VIT jul". Jag gillar verkligen att skicka med en liten mini-julklapp och jag gillar att det är en julgransdekoration, men jag har inga fler ideér till detta eller nästkommande år. 
  • Jag vill testa batik
  • Jag vill testa kalligrafi
  • Jag vill ha en ny dörrkrans till jul/vinter. Hur spelar mindre roll, dock hade jag gärna velat göra hela eller delar själv. 
  • Jag vill brodera någonting
  • Fuskpolo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar