lördag 9 januari 2016

Vad är det som lockar mig med dessa plagg?












Den senaste tiden har jag varit helt fast i att titta på hur man klädde sig förr i tiden, medeltida klänningar i all sin prakt men även vardagsklänningar från pionjärtiden. Det är något med detta som lockar mig mer än något jag någonsin sett i en modetidning.
Enkla, ordentliga plagg. Men kanske även ett enklare liv? Ett liv på landet utan att vara uppkopplad dygnet runt?
De senaste fyra åren har jag samlat böcker och tidningar om odling och självhushållning. Jag har ett anteckningsblock och en hylla i min bokhylla som är full. Men detta är inget nytt för mig, det är mest att det för fyra år sedan blev en mer konkret dröm. Innan dess var det något abstrakt, långt in i framtiden, när-jag-går-i-pension. Jag tror att önskan, drömmen och förhoppningen om att få ett liv på landet funnits i mig i runt en 15 år.
Äga mark, odla, ha djur, vara ute i naturen, ta vara på allt i naturen, göra så mycket som möjligt själv, vara i samklang med naturen och inte teknologin.
Jag hoppas bara att det i framtiden kommer att bli verklighet.
Att det inte stannar vid en dröm.

Under tiden fortsätter jag att läsa, skriva,skissa och bygga kunskaper.
Och så får jag fundera ut hur mycket av kläderna jag kan göra och få in i mitt liv idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar