söndag 7 februari 2016

Hjärtevärmare



För att vara virkerska så virkar jag väldigt lite detta året, för nu är det tredje stickprojektet klart!

Stickad hjärtevärmare med virkat band för mer hållbar knytning.


Framsidan


Baksidan


och knytningen


Garn: Nako Artist - 5 1/2 nystan - cirka 830 meter 
Rundstickor 6 mm, Virknål 5 mm
Jag började med 3 maskor och ökade med en maska i början och slutet av varje varv, maskade av vid 319 maskor. Virkade sedan en bit i varje snibb för att kunna knyta rosett som höll bättre. 

Den är en av de varmaste sakerna som existerar! 
Vilket är perfekt för mig eller hur?
Men jag planerar att kunna ha den som en kofta över klänning under växelperioderna, eller under jacka under vintern för extra värme men utan att vara alltför påbyltad och inte kunna röra mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar