måndag 2 januari 2017

2016 under 2016

In
1063

Ut
2901

Omvandlat
108 till 131

2 kommentarer:

  1. Jag blir så nyfiken, kan du inte berätta mer om hur du lägger upp in och ut? :)

    SvaraRadera
  2. Absolut!
    Dock är jag inte helt säker på vad du vill veta :p
    Jag räknar allt som inte är förbrukningsvaror, alla böcker,kläder,garn osv men så länge jag inte ska använda förpackningar eller glasburkar så räknar jag inte matvaror eller hygienvaror.
    Jag började för att jag ville ha ett bra sätt att se över hur mycket jag handlar och i gengäld hitta en balans så att jag inte samlar på mig hur mycket som helst. Jag kommer, och vill, aldrig bli minimalist men jag vill ha koll på vad jag har och vad jag handlar och varför. Jag tycker att jag har lite bättre värdering på vad jag handlar när jag vet att jag har balans att ungefär två saker ska ut för varje som åker in. Det som handlas är oftast kompletteringar till kläder som gått sönder, nytt garn till projekt eller böcker som jag saknar eller vill ha. Mindre lösshopping.
    Och bara det att jag faktiskt kan rensa ut 201x saker under ett år, och försöka hålla in runt 1000 , är en stor bedrift tycker jag :)
    Jag kommer att fortsätta tills jag inte kan komma upp i 201x längre, men tror att jag då kommer att gå till ett enkelt in och ut så att jag fortfarande har kvar att behöva publicera och stå får vad jag gör.
    Och rent tekniskt så har jag två påbörjade blogginlägg- ett för varje vecka/månad/tidsperiod och ett för året. När det första publiceras så uppdaterar jag årets så att jag inte behöver sitta och räkna ihop allt i slutet.

    SvaraRadera